29 жовтня 2013 року на базі
Макарівського НВК «ЗОШ І – ІІІ ст. – природничо – математичний ліцей» відбувся
психолого – педагогічний семінар керівників ЗНЗ з теми: «Інклюзивна освіта:
різні можливості – рівні права».
Головна мета інклюзивної школи –
дати усім учням можливість повноцінного соціального життя, активної участі в
житті колективу, забезпечити взаємодію учасників групи, турботу одне про одного
як членів співтовариства.
Завдання інклюзивної освіти
полягає в організації навчально – виховного процесу, який задовольняв би
освітні потреби усіх дітей; розробці системи надання спеціальних освітніх і
фахових послуг для дітей з особливими освітніми потребами; створенні
повноцінного клімату в шкільному середовищі.
На семінарі були висвітлені
пиання:
1.
Психолого
– педагогічні засади в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.
Попченко Н.П. – практичний психолог Бишівської ЗОШ І – ІІІ ступенів
2.
Формування толерантного відношення учнів до дітей з
особливими освітніми потребами
Садковська Н.С. – практичний психолог Макарівського НВК «ЗОШ І – ІІІ
ступенів – природично – математичний ліцей»
Підсумок семінару «вільний мікрофон»: Рівний доступ до якісної освіти.
Методичні рекомендації щодо впровадження інклюзивної освіти в
загальноосвітніх навчальних закладах- продовжити систематичне обговорення питань
стосовно інтегрованого та інклюзивного навчання на нарадах, виховних годинах (орієнтовні
теми: «Інклюзивна освіта: проблеми та перспективи», «Уроки Доброти і Милосердя»,
«Школа – зручна для всіх», «Дивись на нас, як на рівних»);співпрацювати з представниками реабілітаційних
центрів, соціальних служб, медичних установ;
- відвідувати заходи, на яких розглядаються питання
щодо особливостей організації навчально-виховного процесу для дітей з
особливими освітніми потребами;
- включати в плани методичних об’єднань питання
щодо специфіки роботи з дітьми з особливими потребами (результатами засідань
можуть бути методичні рекомендації, буклети, бюлетні, інформаційні листівки);
- створити творчі групи вчителів або міждисциплінарні
команди, до складу яких входили б психолог, соціальний педагог, класні
керівники;
- зробити добірку спеціальних програм та
підручників, наочних та дидактичних матеріалів, підшивки газет, журналів;
- поповнювати інформаційний розділ «Радимо
прочитати, ознайомитись» на стенді «Методичний куточок» матеріалами про інклюзивне
та інтегроване навчання;
|